Kogu Eesti arengu
põhiküsimus – tuleviku küsimus, kuidas me suudame läbi lüüa – seisneb
võimekuses näha, mis on igas koolis, igas inimeses erilist on öelnud Marju
Lauristin. Ei hakka edasi heietama Soome haridusmudelist vaid tulen teemadega
marjamaale, Peetri Kooli.
Kooli direktor on
tõesti esitanud lahkumisavalduse ja see on jõudnud vallavalitsusse. Kuna
inimene on ise selleks soovi avaldanud, avaldus on korrektselt vormistatud, ei
pea ma õigeks inimest kinni hoida, vaid rahuldan selle lahkumisavalduse.
Eelnevalt on vesteldud koolijuhiga koolist, kooli arengust, motivatsioonist
ning lahkumise põhjustest ja koolijuht põhjendas, et lahkub ametist
perekondlikel põhjustel.
Kindlasti tekitab
haridusjuhi lahkumine kohalikus kogukonnas õiguslikke küsimusi, mis saab edasi.
Uue direktori leidmiseks kuulutab vallavalitsus välja direktori konkursi.
Koostöös kooli hoolekoguga on kokku lepitud, et kooli hoolekogu esimees kutsub
09.02 kokku koosoleku kus arutab ühe küsimusena direktori konkursi tingimusi
ning esitab vallale ka oma esindaja koolijuhi konkursi komisjoni. Koolis
töötanud inimesena tean, kui raske on õppeaasta keskel leida vaba ja tubli
inimest, kes sobiks kooli juhtima, aga meil pole ka muud valikut. Tegevuskava
on järgmine: peale hoolekogu istungit 10.02 kuulutame välja konkursi mille
esialgne lõpptähtaeg oleks 26.02 kella 12:00, peale mille saab teha esimesi
arutelusid. Koolijuht esitas lahkumisavalduse arvestusega, et tema viimane
tööpäev koolijuhina on 29. veebruaril.
On olnud ka hoolekogu
esimehega arutelu kui konkursile ei peaks avaldusi laekuma, loodab
vallavalitsus jõuda kokkuleppele mõne Peetri kooli praeguse õpetajaga, kes
oleks nõus täitma direktori kohuseid õppeaasta lõpuni.
Koolijuht on muidugi tähtis
kuid kooli sisu annab ikkagi õpetaja, millist õpetajat Peetri Kooli kogukond
tegelikult ootab. Õpetajat kes suudab pidada õpilasega dialoogi ja nende ühislooming
on õppeprotsessi arendamine ja väärtussisu loomine. See eeldab seda, et õpetaja
on vaimne eestvedaja, kellel on aega individuaalselt õpilasega tegeleda. See on
võimalik vaid väikeses koolis kus õpetajal on aega.
Tänases ühiskonnas on
muutunud ka õpetaja roll elus. Olukord on nukker, sest kogukond on paigutanud
õpetajad ühiskonnas samale tasemele nagu teenindajad. See on lubamatu, kui
riiki juhitakse exeli tabeli abil ja kohati on tekkinud primitiivne turumajanduslik
suhtumine haridusse ning õpetajat on hakatud nägema teenusepakkujana. Mina näen
ja usun Peetri Kooli õpetajasse ning eeldan, et meie õpetaja täidab
kultuurikandja ja noore põlvkonna kasvataja rolli.
Võtan õiguse esitada
meie vilistlase Helina blogist https://valbhelina.wordpress.com/ arvamuslõigu: Mina olen Peetri Kooli endine
õpilane ja saan öelda, et meie kooli õpetajad on pädevad. Kuidas muidu
saavutasime olümpiaadidel ning võistlustel häid ja väga häid kohti? Oleme ju
mitmeid kordi gümnaasiume ja suuri koole seljatanud. Ma mõistan, et
õpitulemused on suures osas ikka õpilase enda teha, kuid ka õpetajatel on
selles oma osa. Seega ei mõista ma, miks on vaja teha selliseid üldistusi. Saan
oma kogemuste pealt öelda, et mul on hea ettevalmistus gümaasiumiks. Näen,
kuidas paljudel õpilastel puuduvad elementaarteadmised keemias, ajaloos, isegi
eesti keeles. Kui ta ei oska keemias tasakaalustada, ajaloos arvab, et Jeanne
d’Arc oli NEW Orleansi neitsi jne, siis on ju põhikoolis jäänud midagi
rääkimata/selgitamata/täpsustamata.
Eile kogunes volikogu
majanduse- ja eelarvekomisjon kus ka antud teema käsitleti ja komisjon jagas
vallavalitsuse seisukohta mitte tormata ja enne finantsanalüüsi tegemata mitte
külvata segadust ning tühje jutte kooli reorganiseerimisest. Põhikooli- ja
gümnaasiumi seaduse järgi oleme me põhikool kellel täna on täidetud kolm
kooliastet. Kui ka järgnevatel aastatel näiteks kolmandat kooliastet ei avata,
tuginedes kogukonna ja õpetajate otsusele, ei juhtu midagi. Vastavalt
vajadusele ja nõudlusele on kõik võimalused uuesti kooliaste avada olemas.
Kõiki koole ja valdu hirmutab lastearvu vähenemine selles ei erine ka meie
naabritest.
Arvestades seda, et
oleme liitnud juba oma lasteaia ja kooli ühise juhtimise alla, kokkuhoiu
kohtade leidmine läheb keerukaks. Haldusreformi võtmes valmistume omavalitsuste
liitumiseks oktoobris 2017.a kus suuresti lepitakse kokku arengustrateegiad
järgmiseks neljaks aastaks ehk 2021.aastani. Kooli elu ja tulevik sõltub meist,
kes me elame selles kogukonnas, kasutame neid teenused ja anname oma tegudele
positiivse hinnangu. Kindlasti ei torma me oma põhikooli sulgema vaid mõtleme
koos kuidas säilitada väikses kogukonnas lastesõbralik, innovaatiline ja
turvaline kool.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar