Kareda vald juhib ühinemise
töörühma
Ettepaneku
Kareda vallale ühinemisläbirääkimiste pidamiseks on teinud Paide linn ja
Järva-Jaani vald. Esimese kava kohaselt liituksid Paide linnaga, Väätsa vald,
Paide vald, Roosna-Alliku vald, Kareda vald, Koigi vald, Imavere vald ning ühenduses oleks 7 omavalitsust. Teise
kavaga ühineksid omavahel Albu vald, Ambla vald, Järva-Jaani vald,
Roosna-Alliku vald, Kareda vald, Koigi vald, Imavere vald, mis teeb samamoodi 7
omavalitsuse ühenduse.
Paide suunal lepiti
kokku kõikide
kohalike omavalitsuste finantsspetsialistidel koos omavalitsuste juhtidega
panna paika mudel andmete kogumiseks ja analüüside tegemiseks ühtsetel alustel.
Sealhulgas leppida kokku teenuste osutamise nõuded ja ruumiline kättesaadavus:
Milliseid teenuseid pakkuda? Kuidas teenuste osutamist optimeerida? Milliseid
ametnikke on teenuste osutamiseks vaja (sh teeninduspunktid)? Milline on
tulevase omavalitsuse juhtimisstruktuur? Kogukonna rahastamise mudel
(külavanemad, seltsid, kultuuriasutused)? Arvutused teenuste/palkade
ühtlustamise läbiviimiseks.
Moodustada
kuus valdkondlikku töörühma ja määratleti töörühma vastutaja:
FINANTSVÕIMEKUS -
Paide linn
KOGUKONNA
KAASAMINE JA TEGEVUSTE RAHASTAMISE MUDEL – KÜLAVANEMAD ja KÜLASELTSID
(juhtimises osalemine, elanike kaasamine, teenuste delegeerimine,
tegevuse
rahastamine jms) - Koigi vald
HARIDUS –
Väätsa vald
SOTSIAALALA –
Roosna-Alliku vald
KOMMUNAALMAJANDUS
(ühisveevärk, jäätmekäitlus, soojamajandus, haljastus,
liikumiskeskkond)
– Paide vald
JUHTIMISSTRUKTUUR
JA HALLATAVAD ASUTUSED – Kareda vald
·
juhtimisstruktuur
ja ametnike komplekteerimine,
·
strateegiline
juhtimine ja kohtadel võimu esindatus,
·
teenuste
osutamise igapäevane korraldus,
·
hallatavate
asutuste teemad
·
ühisasutused,
selle ümberkorraldamise põhimõtted ja tänaste struktuuride integreerimine/ümberkorraldamine
Üksmeelselt
leiti, et tuleb teha hetkeolukorra analüüs - milline struktuur toimib ja palju
see maksab. Jõuti ka järeldusele -
kohalikes omavalitsuses täidetakse ühesuguseid ülesandeid, aga
ametinimetused ja ametijuhendid on erinevad. Ei tuleks lahata vajadusi, vaid
tuleks kaardistada hetke olukord ja nii jõuaksime probleemideni, mis vajaksid
ületamist. Tabel tuleb teha ülesannete põhine: ülesannete täitja
(ametinimetus), palju kulub aega (koormus) ja kui palju töötasu (ressurss).
Konkreetne inimressurss ja rahaline ressurss.
Rahvahääletuse
korraldamise suhtes pole volikogu veel otsust teinud. Läbirääkimised Paidega
käivad ning Järva-Jaaniga peaksid konkreetsemaks minema
30.märtsil k.a ja kui need on edukad ühes suunas, siis uus omavalitsus luuakse
pärast 2017.a sügisel peetavaid kohalikke valimisi.
Kõikide
töörühmade töö tulemusena peaks tervikuna tekkima ühinemislepingu valdkonna
punktid. Ühinemisleping on eelkõige teejuhis neljaks aastaks uue volikogu
jaoks. Töörühma liikmed olid seisukohal, et pole otstarbekas koostada liiga
detailne leping – pigem paindlikum, leppida kokku põhimõtted ja printsiibid. Elame
muutuvas maailmas, elu teeb korrektiive ja meie peame neile vastavalt
reageerima.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar