Avalike teenuste arendamine
1.1. Alusharidus
1.1.1. Kõik lepinguosaliste
munitsipaallasteaiad jätkavad tegevust, eesmärgiga tagada kõigile vallas
registreeritud lastele vajadusel lasteaiakoht ja pakkuda kvaliteetset
alusharidust võttes arvesse laste erivajadusi.
1.1.2. Lasteaias osalemise tasu,
toiduraha ja lasteaia töötajate palgamäärad ühtlustatakse aastaks 2018.
1.1.3.
Kriitiliselt analüüsitakse läbi iga munitsipaallasteaia poolt pakutavad
tugiteenused ja vajadusel viiakse sisse muutused senises töökorralduses (näiteks
võetakse tööle täiendavaid spetsialiste
vms).
1.2. Põhiharidus
1.2.1. Õpilastele tagatakse
kvaliteetne ja mitmekesine võimalikult elukohalähedane põhiharidus. Kareda
Põhikoolis toimub hariduse andmine vähemalt aastani 2021.
1.2.2. Lepinguosaliste esindajatest
moodustatakse ühe kuu jooksul pärast lepingu allkirjastamist ühine
hariduskomisjon. Komisjoni ülesandeks on koos avalikkuse kaasamisega Kareda
valla koolivõrgu tervikliku kontseptsiooni koostamine, mis võtab arvesse valla
rahvastiku arengut, õppijate ja lapsevanemate soove, õpikeskkonna kvaliteedi
tagamise eeldusi, õppija võimalusi kvaliteetse hariduse omandamiseks eri
kooliastmetes, õppija vajadusi arvestavat ühistranspordi korraldust, õpetajate
töötasustamist ja riiklikus hariduspoliitikas läbiviidavaid ümberkorraldusi.
Koolivõrgu kontseptsiooni osaks on valla haridusasutuste võrgu rahastamise
jätkusuutlikkuse analüüs, mis lähtub vallaeelarvest ja selle pikaajalisest
prognoosist. Kontseptsioon esitatakse Kareda valla volikogusse hiljemalt
1. jaanuariks 2017. Hariduskontseptsiooni vastuvõtmiseni jätkavad lepinguosaliste
üldhariduskoolid oma tegevust volikogudes kinnitatud haridusasutuste
arengukavade põhiselt.
1.3. Huvikoolid ja
huviharidus, noorsootöö
1.4. Kultuur ja sport,
seltsitegevus
1.4.1. Kultuurikollektiivide ja
spordiklubide tegevuse toetamist vallaeelarvest jätkatakse. Pärast ühinemist täiendatakse kultuuri-, spordi- ja seltsitegevuse toetuste korda
(üürihinnad, ringijuhtide töötasud, investeeringutoetused, tegevuskulude
katmine jms) eesmärgiga suurendada külaliikumise kandepinda ja elanike
kaasatust. Selleks toetatakse kogukondade tegevuse institutsionaalse
suutlikkuse suurendamist (alevike- ja külaseltside tegevuspõhine toetamine) ja
nende liikmete aktiivset osalemist kohaliku elu küsimuste üle otsustamisel ja
korraldamisel, valla elanikele sisuka vaba aja võimaluste loomisel.
1.4.2. Jätkatakse alevike- ja külavanemate valimise toetamist
ja nende tegevuse lõimimist valla otsustusprotsessi (alevike- ja külavanemate
motivatsiooni süsteemi arendamine, alevike- ja külavanemate valla
juhtimisprotsessi kaasamist toetavate regulatsioonide täiendamine, info
edastamise süsteemi parendamine, alevike- ja külaseltsidele lepingutega
ülesannete delegeerimine ja selleks vajalike ressursside eraldamine
vallaeelarvest jms).
1.4.3. Töötatakse välja alevike- ja külaseltside tegevuse
rahastamise kord, mille kohaselt toetatakse Kareda vallas alevike- ja
külaseltse vallaeelarvest kuni 0,5% vallaeelarvesse laekunud üksikisiku
tulumaksust. Toetuse saamise eeldusteks on kehtiv arengukava ja taotleja
tegevuse lähtumine valla elanike avalikest huvidest. Alevike- ja külaseltside
rahastamise kord esitatakse Kareda valla volikogule hiljemalt 1. jaanuariks
2017.
1.4.4. Vallavalitsuse poolt viiakse läbi regulaarselt
alevike- ja külavanemate, ettevõtjate ja vabaühenduste ümarlaudasid, et otsida
lahendeid kultuuri, spordi ja vaba aja sisukaks korraldamiseks ning avalike
sündmuste läbiviimiseks, mis arvestavad vallaelanike huvisid võimalikul parimal
viisil.
1.4.5. Toetatakse vallas tegutsevate koguduste tööd religioossete
väärtuste kandjana ja valla kultuurielus osalejana.
1.5. Raamatukogud
1.5.1. Raamatukogud jätkavad tööd praegustes asumites. Kareda
Valla Raamatukogu jätkab tegutsemist olemasoleval vallale kuuluval pinnal
vähemalt aastani 2021.
1.5.2. Kõik valla raamatukogud paigutatakse vallale
kuuluvatesse hoonetesse, raamatukogud viiakse ühtse juhtimise alla ja töötajate
palgamäärad ühtlustatakse võttes arvesse töö mahtu.
1.5.3. Vallaeelarvest toetatakse jätkuvalt raamatute ja
perioodika ostmist, luuakse raamatukogude raamatute ja teavikute vahetamise
ühtne valda hõlmav süsteem.
1.6. Sotsiaalabi ja
-teenused, -toetused ja eakate hoolekanne
1.6.1. Abivajajatele, puuetega
inimestele ja eakatele teenuste osutamisel lähtutakse abivajajast ja teenuse
osutamise lähemuse printsiibist.
1.6.2. Sotsiaaltoetuste maksmise
kord ühtlustatakse 2018. aastast. Toetusmäärade kehtestamisel võetakse aluseks
lepinguosaliste kehtestatud kõrgem toetusmäär lepingu sõlmimise ajal (näit sünnitoetus,
koolitoetused, transporditoetus jms) ja teenuste osutamise kvaliteedinõuded.
1.6.3. Kareda valla pansionaat
1.7. Rahvatervise ja tervishoiu korraldus
1.7.1. Oluliseks peetakse rahvatervise alase tegevuse
laiendamist ja terviseprofiilides kavandatud meetmete elluviimist. Keskne
eesmärk on suurendada elanike terviseteadlikkust ja vähendada elanike
riskikäitumist.
1.7.2. Oluliseks peetakse perearsti teenuste kättesaadavust.
1.8. Elamu- ja kommunaalmajandus, ühisveevarustus ja
-kanalisatsioon, soojamajandus ja heakord
1.8.1. Veevarustuse, reovee puhastamise ja ärajuhtimise
ning soojavarustuse teenuste tariife ei
ühtlustata kuni ärimudeli koostamiseni. Tariife ei ühildata automaatselt
ettevõtete ühinemisel.
1.8.2. Oluliseks peetakse munitsipaalomandisse kuuluvate
hoonete ning vee- ja soojaettevõtete tootmise tehniliste lahenduste
energiasäästu suurendamist, milleks tehakse projektitaotlusi kaasrahastuse
saamiseks, sh Euroopa Liidu struktuurivahenditest.
1.9. Jäätmemajandus
1.10.
Ühistransport
1.10.1. Koostöös alevike- ja
külaseltside ning ettevõtjatega selgitatakse välja uute ühistranspordi liinide
avamise vajadus pärast ühinemist. Vajadusel avatakse uusi liine ja vaadatakse
üle olemasolevate liinide graafikud.
1.11.
Kohalikud
teed, tänavad ja tänavavalgustus
1.11.1. Koostatakse kohalike teede investeeringute kava kolme
kuu jooksul pärast ühinemist.
Kava koostamisel järgitakse põhimõtet, et igal aastal tehakse üks suuremahuline
teede investeering. Lähtutakse põhimõttest, et investeeringud tehakse lepinguosalise
territooriumil üle ühe aasta võttes aluseks valla teede investeeringute kava.
1.11.2. Teede
hooldamine, sh teede talihoolduse teostamisel säilivad hetkel kehtivad
põhimõtted. Toimub
valla kruusateede iga-aastane tolmutõrje vastavalt senistele praktikatele.
1.11.3. Selgitatakse
välja avalike kohtade valgustamise vajadused ja vajaminevad investeeringud ühe
aasta jooksul pärast ühinemist.
1.12.
Korrakaitse ja turvalisus
1.12.1.
Toetatakse
politsei- ja korrakaitsestruktuuride tegevust, et tagada kohapeal
jõustruktuuride võimekus reageerida.
1.12.2.
Oluliseks
peetakse vabatahtlikkuse alusel turvalisuse ja korrakaitse tagamist
(abipolitseinikud, vabatahlikud päästjad jms).
1.13.
Organisatsioonidesse
kuulumine
1.13.1. Kareda vald jätkab kuulumist Järvamaa Omavalitsuste
Liitu, Järvamaa Ühistranspordi Keskusesse.
1.13.2. Kareda vald jätkab aktsonärina AS Järvamaa Haigla ja
AS Paide Vesi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar